Sunday 15 March 2015

# 15 Italy - Vatican part I.



Už neviem ako Ťa mám pozdraviť :) tak Ti želám Dobrý deň/večer :)

Dnes zavítam do Vatikánu, do Vatikánskych múzeií.
Nikdy mi nenapadlo opýtať sa, prečo sú to "múzeá" a nie "múzeum", keď prejdete len jedným vchodom zvonka do vnútra. Dnes sa mi podarilo zistiť prečo je to možno tak: Vatikánskymi múzeami by mal byť označovaný komplex budov, v ktorých sa nachádzajú umelecké zbierky. Mi sme však zamierili do najznámejšieho, hlavného múzea...

Pri vchode bývajú rady, takže odporúčam objednať si lístok predom cez internet a potom môžete hneď prejsť, nemusíte čakať. Múzea sa otvárajú o 9:00 (tusim) ale ak máte lístok, môžete svoju prehliadku začať aj skôr ! čo je úplne super, pretože sa vyhnete davu, mase ľudí,cez ktorých by ste si tak dané miesta, pamiatky a obrazi neužili....
Po prechode kontrolou a všetkým sa ocitnete na balkóniku, od ktorého začína prehliadka



Ako môžeš a budeš vidieť, naše "skilly" vo fotení vnútri sú 0%. Tak prosím ťa, ospravedlň kvalitu fotiek, navyše veľa (ak máš záujem) nájdeš na internete, poprípade napíš a i ja ti odporučím niečo  :)











Teraz sme sme navštívili i Sixtínsku kaplnku, ale pre zachovanie fresiek je tam zákaz fotenia a zostrojovanai akéhokoľvek záznamu.
Tak fotiť sme začali opäť, keď sme vyšli z kaplnky...
Bola som s ľuďmi, ktorí umeniu inklinujú len veľmi málo, takže už sme ani ďalej nešli, išli sme rovno von, aby sme stihli Urbi et Orbi (=pápežské požehnanie)


Bramante Staircase




...pohľad zdola...

Nechela som písať vela o jednotlivých obrazoch, jednotlivých dojmoch, pretože umenie, kresby, malby, ktoré som videla vyvovali vo mne pociti, ktoré mi je ťažké ešte teraz opísať. Každopádne sú to diela, ktoré musíte vydieť !

Ciao !



No comments:

Post a Comment